Monissa palveluissa palvelun hintaan joudutaan lisäämään melkoiset kustannukset henkilökunnan tyhjäkäynnistä ja asiakkaiden odottelusta myöhässä olevien ja peruvien asiakkaiden kohdalla. Maailmalla on esimerkkejä palvelukonsepteista, joissa on lähdetty hakemaan halpaa asiakaspalvelukonseptia, sillä että asiakas on valmis joustamaan palveluajasta halvempaa hintaa vastaan. Hyvä esimerkki tästä on esimerkiksi Helsingin Kampissa sijaitseva Megaklinikka hammashoitola, joka tarjoaa halpaa yksityistä hammashoitoa. www.megaklinikka.fi
Idea on se, että asiakas varaa summittaisen ajan ja sitoutuu olemaan Kampin läheisyydessä tämän ajan ja tulee paikalle saatuan tekstiviestillä kutsun saapua. Tätä samaa konseptia pystyy soveltamaan moneen asiakaspalveluun, jota tarjotaan ajanvarauksella. Periaatteessa sitä voi soveltaa partureihin, kampaajiin, kosmetologeihin, hierojiin tai lähes mihin tahansa asiakaspalveluun, jonne kuluttaja-asiakkaat saapuvat ajanvarauksella. Toimiakseen palvelu vaatii vain riittävän ison asiakasmassan, jotta etu liukuhihnamaisesta virrasta asiakkaita todella toteutuu. Käytännössä siis tämä konsepti toimisi Suomessa vain muutamassa suurimmassa kaupungissa.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti